Třída Želvičky
Vyberte si z informací o jaké máte zájem
Motto třídy: „Jestliže neumíš, naučíme Tě, jestliže nemůžeš, pomůžeme Ti, když si tu s námi, jsme tu pro Tebe.“
Zaměření třídy: Naše třída se jmenuje „ Želvičky“, nachází se v 1. patře prvního pavilonu naší MŠ.
Od školního roku 2022/23 pracujeme v programu ZAČÍT SPOLU. Náš třídní vzdělávací program se jmenuje "Začínáme spolu objevovat svět" Hlavní priority jsou: · Ve vzdělávání upřednostňujeme individuální přístup k dětem, u dětí se zdravotním postižením pracujeme podle IP.
Podporujeme osvojování dovedností podle individuálních možností a schopností jednotlivých dětí, a to ve spolupráci s rodinou a odborníky (logoped, dětský lékař, psycholog, apod.). · Vzhledem k rozdílné individualitě dětí je obsah vzdělávacích cílů i očekávaných kompetencí velmi rozdílný. Nabízíme kvalifikovaný, citlivý a laskavý přístup ke všem dětem.
Posilujeme soběstačnost dětí a důvěru ve vlastní schopnosti, učíme základním návykům sebeobsluhy. · Podporujeme vlastní prožitek – motivace pro rozvoj poznávání a řeči. Využíváme alternativní způsoby dorozumívání. · Vyhledáváme a využíváme činnosti, které kladně působí na citovou stránku dětí, vytváříme prostředí pohody a bezpečí.
Zařazujeme pohybové aktivity, které by vedly nejen k rozvíjení dovedností, ale i k radostnému prožitku. Vedeme děti k vytváření bezpečnostních návyků, ohleduplnosti. · Velkou péči věnujeme spolupráci s rodiči a jejich informovanosti. Samozřejmostí je zachování patřičné mlčenlivosti o osobních údajích dětí i rodině. V naší třídě nabízíme logopedickou péči zaměřenou na rozvíjení: · komunikačních a dorozumívacích dovedností, správné výslovnosti · sluchového a zrakového vnímání · pravo- levé a prostorové orientace · hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky · propojení mluveného slova — pohybu — hudby — grafického vzoru. Logopedická péče probíhá každý den. Nejedná se pouze o individuální výuku, ale péče logopedky prolíná celým výchovně-vzdělávacím procesem (podpora správného dýchání, metody komentování při různých činnostech, rytmizace při hudebních činnostech, reakce na pokyny a stimulace k navození komunikace apod.). U dětí s poruchami autistického spektra využíváme při práci metodu strukturovaného učení zaměřenou na rozvoj komunikačních schopností. Využíváme tedy strukturalizace, vizualizace a individualizace nácviku, úkolů a postupů. U dětí s PAS, které nepoužívají mluvenou řeč, logopedka využívá alternativní a augmentativní komunikace, především komunikace pomocí předmětu, fotografie, obrázku, znakové řeči. U dětí s kombinovaným posti- žením závisí logopedická intervence na stupni postižení.

AKTUALITY
Podívejte se na důležité novinky a aktuality z naší třídy.

FOTOGALERIE
Podívejte se na fotogalerii třídy. Odkaz vede na rajče.
KONTAKTY - ŽELVIČKY
Omluvy dětí: 771505693
Bc. Vlasta Adamčíková - třídní učitelka
Michaela Turpišová - třídní učitelka
Lenka Chadimová - asistentka pedagoga
