J E Ž E Č C I
Třídní učitelky: Bc.Markéta Chvojková a Barbora Hynková
Asistentka pedagoga: Šárka Braunová
Zaměření třídy: Pohybová s prvky jógy
Motto třídy:
„ Nikdy neporovnávejte vaše děti s ostatními, nedá se porovnat slunce s měsícem. Každý září tehdy kdy je jeho čas“
Naší třídu můžete najít v prvním pavilonu v přízemí MŠ. Je zde zapsáno celkem 20 dětí, 10 chlapců a 10 děvčátek.V naší třídě jsou děti ve věku od 3 do 6 let.
Název našeho třídního vzdělávacího programu je: "Začali jsme spolu a je čas jít dál"
Inspiraci hlavně pro naše předškoláky můžete najít na
www.predskolaci.cz, www.pinterest.com, časopis Dráček.
Co je pro nás priorita?
V vnímání světa očima dítěte, vědět, že ochota, ohleduplnost a odpovědnost je neodmyslitelnou součástí každodenního života a probuzení pocitu chtít vědět, vždy odpovědět na všechny otázky, vědět, jak důležité je být druhému nablízku, vlídnost
L laskavost k dětem, láska k živé i neživé přírodě, legrace, logopedická péče, literární výchova
Á atmosféra klidu, pochopení a pohody blížící se té rodinné, adaptace dětí dle individuálních potřeb, aktivní vztah s rodiči,
Č činorodost a bohatost v různých oblastech, čas na každé dítě, čas na hry a pohádky, čestnost
E ekologická výchova, estetické, kulturní a bezpečné prostředí, experimenty,
K kamarádství, komunikace s dětmi a rodiči, kulturní akce, kvalifikace pedagogů. A spousta dalších věcí.
Ježčí cíle pro tento školní rok:
Starat se a pečovat o nového zvířecího kamaráda ježečka Bodlinku. Podporovat u dětí zájem o zvířátko, naučit je správně a opatrně s ním zacházet, krmit ho a měnit podestýlku.
K dětem budeme přistupovat individuálně, což vychází z programu Začít spolu.
Děti od 3 let - Adaptace na MŠ a okolí - Zvládat odloučení od rodiny - Naučit se základní hygienické návyky, sebeobsluze a návykům při stolování - Rozvoj komunikativních dovedností (s vrstevníky i dospělým) - Rozvoj myšlení a smyslového vnímání - Bezpečná manipulace s předměty běžné denní potřeby - Rozvoj pohybových dovedností a prostorové orientace.
Děti od 4 let - Prohlubování znalostí a dovedností z loňského roku - Získávání nových návyků a osvojování - Zlepšování se v samoobslužných činnostech jako je oblékání, stolování (příbor), hygiena a manipulace s předměty - Rozvoj komunikativních dovedností verbálních i neverbálních - Rozvoj grafomotoriky cviky na uvolnění ramenního kloubu a zápěstí.
Děti od 5 let - Navazování na předešlé znalosti a dovednosti - Rozvoj samostatnosti - Rozvoj komunikativních dovedností - Rozvoj všech smyslů - Naučit dítě zájmu o vzdělávání - Rozvoj grafomotoriky správný úchop tužky.
Příprava předškoláků na vstup do základní školy - 1x týdně celý školní rok bude probíhat kurz na Rozvoj fonematického uvědomování podle D. B. Elkonina a 1x měsíčně se děti budou seznamovat s němčinou pomocí kamaráda havrana. Budeme chodit plavat a cvičit do tělocvičny TJ Spartak.
S dětmi budeme cvičit jógu formou pohádek a jógových karet. Prvky jógy nás budou provázet v různých činnostech.
Pravidla třídy
1. Ve třídě, v šatně, na chodbách a v umývárně chodíme pomalu (abychom neublížili sobě a ostatním dětem). Pozor! Mokrá a postříkaná podlaha je nebezpečná.
2. Umíme pozdravit (podívat se při pozdravu do očí), o něco požádat, za něco poděkovat.
3. Hluk a křik nám škodí, dohodneme se bez hádek a žalování. Mluví vždy jen jeden (neskáčeme
druhému do řeči).
4. Všechny hračky mají své místo, neničíme úmyslně kamarádovu hru a práci.
5. 3x a dost (2x máme pozor dát a po třetí poslouchat).
6. Umíme vyhrávat, ale i prohrávat (nevztekáme se, nepovyšujeme se nad druhým, ani neponižujeme).
7. Pokud na něco sami nestačíme, požádáme o pomoc nejprve kamaráda, pokud nenajdeme
společné řešení, požádáme pak o pomoc paní učitelku.
8. Nebereme si nic, co nám nepatří (co není naše, je cizí).
9. Nemluvíme hrubě a nechováme se hrubě (jsme slušné děti), hezky se oslovujeme, pomáháme si a umíme se rozdělit.